De waarde van waarden
‘Resultaat als resultante’. Hiermee duidt Navitas dat waardegroei in financiële zin de uitkomst is van goed ondernemerschap waarbij er groei is voor velen. Het zit ook in persoonlijke groei, groei met relaties en in innovaties. En soms is minder de betere weg. Doen waar je écht goed in bent, samen met je omgeving. Daarmee zorg je voor een goede naam en reputatie.
En dat - zo bepleit reputatie- en purposespecialist Paul Stamsnijder - is tegenwoordig minstens zo belangrijk als de financiële middelen die je organisatie de aandeelhouders oplevert. Hij vertelt hoe je reputatie voor je laat werken en wat je kan doen om die te verbeteren. Paul studeerde Nederlandse taal- en letterkunde en leerde al snel dat het niet zozeer de taal en letters zijn die hem interesseren, maar dat hij vooral wordt geraakt door hoe die kunnen samensmelten tot een verhaal. Volgens hem heeft elke organisatie zo’n verhaal. Als die ook nog eens betekenisvol is voor stakeholders - en als organisaties vanuit dat verhaal gaan werken - krijgen zij meer draagvlak.